Wizyta u trychologa – wszystko, co musisz wiedzieć

dodano: 2023-09-01 liczba odwiedzin: 428 tekst przeczytasz w 2 min
dodano: 2023-09-01
tekst przeczytasz w 2 min

Trycholog jest specjalistą, który zajmuje się diagnozą oraz terapii dolegliwości i problemów związanych ze skórą głowy i włosami. W przeciwieństwie do dermatologa, który zajmuje się chorobami skóry całego ciała. Trycholog analizuje stan skóry na głowie oraz cebulek włosowych. Pomaga ustalić przyczynę nadmiernej utraty włosów, a także innych schorzeń skóry głowy, jak: łupież, łuszczyca, łojotokowe zapalenie skóry głowy, podrażnienia.

Trycholog – czym się zajmuje?

Czym zajmujemy się w Klinice Zdrowego Włosa w Gdańsku, Gdyni, Olsztynie, Krakowie, Białymstoku, Katowicach?
Trycholog ocenia stan skóry głowy, stan cebulek włosowych i włosów. Diagnozuje i ustala przyczynę występowania schorzeń skóry głowy i problemów np.: z łysieniem i wypadaniem włosów. Specjalista pomaga dobrać indywidualny, odpowiadający problemowi sposób pielęgnacji włosów oraz ustala metody terapii schorzenia. Trycholog przeprowadza także zabiegi na skórę głowy i włosy.

Trycholog – najczęściej leczone schorzenia:

Trycholog zajmuje się eliminowaniem schorzeń takich, jak: łysienie, łupież, łuszczyca, łojotokowe zapalenie skóry głowy, podrażnienie i świąd skóry głowy, przetłuszczająca się skóra głowy i wiele innych. W codziennej praktyce spotykamy się również z takimi dolegliwościami, jak m.in. łysienie, łupież, podrażnienie, świąd, przetłuszczanie się skóry głowy, łojotokowe zapalenie skóry głowy, łuszczyca w obrębie skóry głowy. Bez względu na to, z jakim problemem zmaga się pacjent Kliniki Zdrowego Włosa w Gdańsku, Gdyni i Olsztynie, naszym priorytetem jest znalezienie jego pierwotnej przyczyny. Dzięki temu, zamiast jedynie maskować objawy – leczymy dolegliwości u źródła. Wierzymy, że tylko taka terapia ma sens.

Trycholog – jak wygląda badanie?

Podczas pierwszej wizyty przeprowadzamy szczegółowy wywiad medyczny, diagnozujemy problem pacjenta i poznajemy jego oczekiwania względem terapii trychologicznej. Podstawą każdej konsultacji trychologicznej w naszej placówce jest trichoskopia – badanie obrazowe włosów i skóry głowy. W Klinice Zdrowego Włosa w Gdańsku, Gdyni i Olsztynie wykonujemy je przy użyciu nowoczesnej, zaawansowanej aparatury - pozwala nam na badanie włosa w powiększeniu x150, x700, dzięki czemu możemy określić problem pacjenta z najwyższą precyzją. Trycholog może zaproponować pierwiastkową analizę włosa. Badania wykonywane u trychologa są bezbolesne i nieinwazyjne.

Trycholog – kiedy udać się do specjalisty?  Pierwsza wizyta – Trycholog Gdańsk, Trycholog Gdynia, Trycholog Olsztyn, Trycholog Kraków, Trycholog Katowice, Trycholog Białystok

Z pomocy trychologa korzystamy, gdy zauważymy następujące problemy: łupież, świąd skóry głowy, nadmierną utratę włosów, łysienie, zaczerwienienie i wypryski na skórze głowy.
Do Kliniki Zdrowego Włosa zapraszamy każdego, kto:

• zauważył wzmożone wypadanie włosów,
  • czuje się zaniepokojony kondycją swoich włosów lub skóry głowy,
  • zmaga się z dyskomfortem (swędzenie, pieczenie) w obrębie skóry głowy,/li>
  • ma problem z przetłuszczaniem się skóry głowy i włosów,
  • widzi niepokojące zmiany (krostki, plamy, łuszczenie) w obrębie skóry głowy,
  • chciałby poprawić wygląd swoich włosów.

Jak przygotować się do pierwszej wizyty u trychologa?
Wystarczy, że 1 lub 2 dni wcześniej umyjesz włosy – tak, by były czyste. Na wizytę pojawiasz się z nieumytą skórą głowy 24 godziny od daty wizyty. Pamiętaj, by nie nakładać na włosy żadnych produktów – odżywek bez spłukiwania, stylizatorów, pianek, pomad czy lakieru. Nie stosuj także tzw. suchych szamponów.

Metody terapii w Klinice Zdrowego Włosa  – Trycholog Gdańsk, Trycholog Gdynia, Trycholog Olsztyn, Trycholog Kraków, Trycholog Katowice, Trycholog Białystok
Dzięki precyzyjnym metodom diagnostycznym możemy rozpoznawać problemy, z którymi mierzą się naci pacjenci, a także proponować najskuteczniejsze metody terapii. Jakie terapie bądź terapie farmakologiczne (jeśli jest wymagane).
•    terapie farmakologiczne (leki, kosmoceutyki które oddziałują na przyczynę problemu trychologicznego),
•    dieta trychologiczna lub kliniczna (w zależności od rozpoznania przyczyn problemów) oraz suplementacja wybranych witamin i mikroelementów,
•    konsultacja psychologiczna – w przypadku, gdy wypadanie włosów jest wywołane przez czynniki psychiczne.

Zabiegi poprawiające stan włosów:
Zabiegi jakie proponujemy pacjentom Kliniki Zdrowego Włosa w Gdańsku, Gdyni, Olsztynie, Krakowie, Katowicach, Białymstoku?

Są to przede wszystkim:

• laser biostymulacyjny – z wykorzystaniem urządzenia LED, emitującego kilka rodzajów aktywnego biologicznie światła, o różnych właściwościach stymulacyjnych, pobudzająych krążenie głębokich warstw skóry i cebulek włosów,
  • osocze bogatopłytkowe – ostrzykiwanie skóry głowy osoczem bogatopłytkowym uzyskanym z krwi pacjenta,
  • mezoterapia igłowa skóry głowy  – ostrzykiwanie skóry głowy wybranymi substancjami odżywczymi lub leczniczymi,
  • mezoterapia peptydowa Dr.Cyj – ostrzykiwanie skóry głowy substancją z 7 peptydami biostymulującymi tzw. naturalne czynniki wzrostowe,
  • infuzja tlenowa z roślinnymi komórkami macierzystymi – działanie na skórę głowy urządzeniem (głowicą) wytwarzającą hiperbaryczny tlen pod wysokim ciśnieniem, emisja w ujścia mieszków włosowych i głębokie warstwy skóry koncentratu z roślinnymi komórkami macierzystymi, który pobudza cebulki włosowe i stymuluje dotlenienie i regenerację skóry głowy,
  • oksybrazja trychologiczna – działanie na skórę głowy urządzeniem (głowicą) wytwarzającą hiperbaryczny tlen pod wysokim ciśnieniem, peelingującą skórę oraz umożliwiająca emisję w ujścia mieszków włosowych i głębokie warstwy skóry koncentratu z kwasami medycznymi oraz substancjami umożliwiającymi dogłębne oczyszczenie skóry głowy, działając przeciwzapalnie, przeciwbakteryjnie, przeciwgrzybiczo, przeciwłojotokowo.
  • Laser Excimer –urządzenie emitujące światło o długości fali 308 nm mieszczące się w spektrum promieniowania UVB. Od lat znana jest jego wysoka skuteczność w walce z zapalnymi chorobami skóry, takimi jak: łuszczyca, atopowe zapalnie skóry, łojotokowe zapalenie skóry, łysienie plackowate.

Marzysz o zdrowych i gęstych włosach? Chcesz zapomnieć o przykrych dolegliwościach –  łysieniu, wypadaniu włosów, łupieżu czy przetłuszczaniu się skóry głowy?

Czekamy na Ciebie w Klinice Zdrowego Włosa w Gdańsku, GdyniOlsztynie, Krakowie, Białymstoku i Katowicach! Nasi trycholodzy określą przycyznę Twojego problemu, a następnie zaproponują terapię, która pomoże go rozwiązać.

www.klinikazdrowegowlosa.pl

trycholog Gdańsk